Axact Responds to NYT Article, Calls it Baseless

After a blowing article by New York Times today, Axact has denied all the allegations and has termed the article baseless, substandard, maligning, defamatory, based on false accusations and merely a figment of imagination published without taking the company’s point of view.

New York Times earlier published an article alleging Axact of selling fake degrees online that amounted to tens of millions of dollars per year.

New York Times had cited an ex-employee of Axact who quit last October.

Axact said that it had registered a criminal case with police for Data Theft. Upon police investigation, company claims, it was found that Mr. Sultan Lakhani is the ultimate owner of the company that was involved in Data theft of Axact.

Also Read: Axact Allegations: Interior Minister Directs FIA to Probe into NYT Report

Axact said that Since Express Group, owned by Mr. Lakhani, and New York Times are partners, the defamatory story is merely a result of personal grudge.

Axact didn’t say much about the allegations, but said that reporter did not have enough proof to justify his claims.

Axact also served a legal notice valuing Rs. 5 Billion to Declan Walsh, NYT CEO, NYT Executive Editor and NTY’s editor for Asia. Legal notice can be seen here.

Complete response can be read here.

Tech reporter with over 10 years of experience, founder of ProPakistani.PK