PEMRA Imposes Fine on SAMAA TV for Airing False News

Pakistan Electric Media Regulatory Authority has imposed a fine of Rs. 100,000 on SAMAA TV for broadcasting false news, said a statement issued by the authority today.

Fine was imposed on the recommendation of Authority’s Council of Complaints, KPK, for airing false news on the death of SHO, Prang Police Station, Charsada on April 23, 2016.

Press statement said that ARY TV and Khayber TV were also summoned and showed authority’s concerns over various content of TV channels.

Council is said to have also express concerns on the programs being aired in the grab of Ramadan Transmissions and recommended the authority to monitor the content of the TV channels during the holy month of Ramadan.


  • Najam

    Did PEMRA issue the same when GEO Tv made fake allegation on DG ISI ?

    • Farhan

      It did remember? Ended up being banned for 15 days and 10 million fine!

      But since PMLN loves it so much they probably paid much more then that to GEO via the ads they run!

      • Najam

        Thank you

      • BADAR

        i dont know why people said geo is in favor of PML N??? why you said that?

        • Ali Salman

          Because ARY, SAMAA and Dhunya love to do leg pulling of PMLN Govt and Geo isn’t doing it so it is is favor of PMLN govt. Simple math formula.

          • BADAR

            If its true then i think dunya is also pro PML-N

  • Shaaf

    100k are peanuts for a tv channel of this commercial caliber.

    • R Khan

      Nope, it isn’t especially when it is in a loss and they risk the cancellation of their license on next violation

  • Saafaye

    min it should be fine of 10 crore. 100k is nothing for this haraam samaa tv. Samaa tv owner is haraamkhor.

    • Desi

      Who’s the owner?

      • Ali Salman

        Owner of Dhunya News doesn’t shake hands with its staff. His driver and staff have serious instructions not to offer a hand shake. He cleans his hand 10 times in an hour.

        Mubashir Luqman calls govt. officials in Karachi and threats them in case they don’t hire his referred people for jobs

    • Saqib Mansoor

      How do you know that the owner’s a “haraamkhor?”

    • faaria

      you should also be fined 10 crore for saying haramkhor to someone without any proof. What’s the difference between Samaa and you now?

      • Nabeel Malik

        No he is right. The president of Samaa tv is zafar siddiqui and he took the Money from sheikh nayan al mubarik of Saudi Arabia to invest in cnbc pakistan but he hiddenly he invested in Samaa tv and was also cases for investing money on his personal channel. A owner of small media production company named as telebiz opened his personal channel samaa tv.
        I know him very well

        • strange!

        • Ali Salman

          Lol, Sheikh Nahyan bin Mubarak Al Nahyan is not from Saudia but from UAE. He is minister of culture and currently visiting Lahore to see PM Nawaz Sharif.

          • Nabeel Malik

            Wherever he belongs from but the owner has illegally done investment on samaa T. And sheikh also visited CNBC Pakistan once where no one was allowed to move from the desk. Go and find yourself. I hope you are not a relative of him protection him.

  • Nabeel Malik

    No he is right. The president of Samaa tv is zafar siddiqui and he took the Money from sheikh nayan al mubarik of Saudi Arabia to invest in cnbc pakistan but hiddenly he invested in Samaa tv and was also took to court for investing money on his personal channel. A owner of small media production company named as telebiz opened his personal channel samaa tv.