All 6 Channels in the ARY Network Shut Down by UK Regulator

UK’s broadcast and communications regulatory authority, Ofcom (UK’s version of PEMRA), has shutdown 6 of ARY’s channels and revoked their licenses.

According to the official statement by Ofcom, all 6 licenses of ARY Network Limited have been revoked and the network is in liquidation. Ofcom’s decision to revoke the licenses was based upon the fact that ARY had stopped providing licensed services and Ofcom considered it appropriate to cancel their licenses.

ARY Network held 6 licenses under Part 1 of the Broadcasting Act 1990. These licenses were being used to broadcast these channels:

  • ARY Digital (TLCS‐290BA/1)
  • ARY QTV (TLCS‐1550BA/1)
  • ARY News (TLCS‐925BA/1)
  • ARY World News (TLCS1549BA/1)
  • QTV–Islamic Education Channel (TLCS924BA/1)
  • ARY Entertainment (TLCS1551BA/1)

Why Ofcom Actually Revoked ARY’s License

About 6 days ago, Ofcom notified ARY Network that it was going to revoke their licenses. This was because the company had ceased to provide all 6 of the services.

ARY Network stopped trading on 31st December 2016 and was put under voluntary liquidation on 12th January 2017. Ofcom’s statement mentioned that,

Having given careful consideration to the comments made in both the written and oral representations of the liquidator, Ofcom was satisfied that ARY Network had ceased to provide all six of its licensed services and, in particular, that it did not have general control of those services within the meaning of section 362(2) of the Communications Act 2003.

Problems for ARY Network started a few months ago due to a legal war between Geo Network’s parent company, the Jang Group and ARY.

Geo’s Side of The Story

According to Geo, ARY accused the Jang editor in chief, Mir Shakil-ur-Rahman, of being a,

… a traitor of Pakistan, Indian agent, RAW agent, American agent, CIA agent, MOSSAD agent, and committing blasphemy.

They mounted several allegations against ARY saying that they started a defamation campaign against the Geo Network and Jang Group.

ARY Network lost the case and were forced to pay a £3 Million fine. Here Geo claims that ARY Network failed to pay the fine which resulted in their license being revoked by Ofcom. Ofcom however claims that ARY Network stopped providing their services and had their license revoked under section 238(4) of the Communications Act 2003.

It is clear that Geo is reporting false facts regarding ARY’s license getting revoked.

ARY also aired an on-air apology on December 23rd, 2016 after the case was closed.

Via bizAsia

A techie, Overwatch and Street Fighter enthusiast, and Sub Editor at ProPakistani.


  • Zafar Abbas Rizvi

    Banda aaraam se apni news chalata hai. Pakistani channels ko b ek doosre k sath b*nd ungli kartay huay maza aata hai.

    • Arslan Ejaz

      Every Pak news channel has some kind of other news channels phobia. Ghaarre dosro ka lie khodta hain aur khudi uska andr girr jateee hain. ??

      • Zafar Abbas Rizvi

        Exactly

  • Aj Dekha Geo Ki Headlines !
    Sirf ARY ARY Or ARY He tha !
    Aisa Laga K Pakistan Main ARY K Elawa GEO K Pas Koi News He Nahi Hai

    Geo – Zara Sochyeh !

    • Asma

      True..

    • Ishtiaq

      Abdul Razzaq Yaqoob!

    • Ali Salman

      ARY walay tou pora saal drama Allah Rasool ky naam par lagay hota ha..
      Army govt ka phada karana ho
      Apnay aap ko Islam ka champ aur Geo ko jews ka agent,
      khud ko at the height of morality dikhana aur jhoot par sorry bhe na bolna

      Ab Geo apnay haq mai anay walay decision par khabar bhe na lagaye?

      • Behti Ganga Hai Ye
        Her Koi Apna Hath Dhona Chahta Hai :

      • BADAR

        agreed!

      • Arsalan Shah

        Sawal GEO ki apnay haq main aanay waali khabar ka nahin hai. Woh to unhain lagani chahiyay hai. Sawwal us jhooti khabar ka hai ke ARY block is liye hua kyun ke GEO case jeet gaya. YEH KHABAR JHOOTI HAI, aur GEO ko yeh nahin chalani chahiyay hai.

        BTW, I don’t ever watch ARY or GEO, I watch Express News, and sometimes SAMAA.

    • Ali Salman

      Wasay kabhi “Yousuf Bhai” ky sath kia howa tha, why was he arrested.
      Jafilya walay villa ki basement mai kia tha

      Ask these questions to your favorite “sunara” channel.

  • Ali Salman

    Gilgit-Baltistan Supereme Appelate Court, the Balochistan High Court, and Sessions court Quetta had also cleared Jang and Geo Group’s Editor-in-chief of false blasphemy allegations. However, ARY Network never aired this news.

  • Asad Waheed

    Geo valy kbi sach bol hi nhi skty

  • Asad Waheed

    Geo ko fori ban krna chahie

  • BADAR

    where is the offline apology of Ary?

  • Ahsan @Logan

    Yaar biaseness ki b had hoti ha…Geo b pro govt ha but us k Anchor person neutrality k kareeb baat karty hain but ARY ka har anchor b pro PTI ha….

  • Eli Ehsan

    £3 Million elawa they were also asked to pay the ENTIRE trial fees as well. jo £11 Million se ooper ho rahi thi. hence ARY stopped its business & went into liquidation in UK to pay the amount. GOOGLE some stuff for a change people…….